Учителі географії обговорювали ефективність формування ключових компетентностей
Сучасний випускник навчального закладу має бути конкурентоспроможним на ринку праці, всебічно освіченим, здатним знайти вихід з будь-якої ситуації і прийняти відповідне рішення. Тому в умовах реформи середньої освіти особливого значення набуває проблема вдосконалення технології навчання. Зміни, що відбуваються в суспільстві, зумовили пошук нових освітніх концепцій. Нині випускнику необхідні не тільки міцні знання, а й високий рівень розвитку різних типів компетентностей.
З метою поглиблення знань учителів про методи формування інформаційних та соціальних компетентностей на уроках географії у приміщенні Дубровицького КУ РМК 19 листопада 2014 року було проведено заняття районного семінару – практикуму з теми «Формування інформаційних та соціальних компетентностей на уроках географії».
У формі круглого столу учасники семінару з’ясовували ефективність формування на уроках географії ключових компетентностей, переваги компетентісного підходу в географії у порівнянні з традиційним, а також слухали виступи: «Дидактичні основи реалізації компетентнісного навчання у контексті впровадження нового Державного стандарту базової повної загальної середньої освіти» (Пікнер Т. М., методист КУ РМК), «Формування інформаційних та соціальних компетентностей на уроках географії» (Лисенко І. А., учитель географії Дубровицької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1), «Формування життєвої компетентності учнів через екологічну освіту та виховання на уроках біології, географії та в позаурочний час» (Стрибулевич Л. А., учитель географії Удрицького НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ»). Під час практичної частини вчителі географії мали можливість переглянути відеопрезентацію Дубровицької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1, відеоурок географії у 8 класі «Загальна характеристика клімату України. Кліматичні чинники» учителя – переможця районного етапу конкурсу «Учитель року - 2014» в номінації «Географія» Ігоря Андрійовича Лисенка та почути його самоаналіз із презентацією-захистом уроку, обмінятися враженнями про урок.
Досвід Ігоря Лисенка переконує, що реалізація компетентностей здійснюється у процесі творчої діяльності, співпраці, співтворчості, співробітництві вчителя та учнів і приносить успіх.
Матеріали для завантаження:
- З досвіду роботи І.А.Лисенка, учителя Дубровицької ЗОШ №1;
- Урок географії у 8 класі (І.А.Лисенко);
- Дидактичні основи реалізації компетентнісного навчання (Т.М.Пікнер, методист РМК);
- "Формування життєвої компетентності учнів через екологічну освіту та виховання на уроках географії, біології та в позаурочний час" (з досвіду роботи учителя Удрицького НВК Стрибулевич Л.А.).
Тетяна Пікнер, методист КУ РМК |