Усе життя вчителя - пошук
Місяці, роки, десятиліття, все життя – пошук, що не припиняється, експеримент, "подорож у незнане”, щоб з руди фактів, спостережень, помилок, завдань і проблем видобути золотинку – прийом, який увімкне рух думки учня, запалить у ньому спрагу пізнання, зробить навчання радісним і переможним. (Віктор Федорович Шаталов) Перед сучасною школою стоїть завдання постійного оновлення змісту освіти та навчально-виховного процесу. Він повинен будуватися відповідно до потреб особистості та індивідуальних можливостей учнів, зростання їхньої самостійності й творчої активності, що має зміцнити демократичні основи громадянського суспільства та прискорити його розвиток. У зв’язку з цим учителям необхідно планувати очікувані результати навчання, формувати й зміцнювати у школярів внутрішні джерела мотивації не тільки щодо навчальної діяльності, але й до саморозвитку своїх інтелектуальних і креативних здібностей, що є запорукою успішної соціалізації та самореалізації людини.
Тому з метою поглиблення знань учителів про методи використання на уроках географії і в позаурочний час інформаційно – комунікаційних ресурсів 13 листопада 2013 року у Дубровицькому НВК «Ліцей-ЗОШ І-ІІ ступенів» було проведено І засідання у 2013-2014 року районного семінару-практикуму учителів географії з теми «Ефективність використання на уроках географії і в позаурочний час інформаційно – комунікаційних ресурсів, зокрема сучасних Інтернет – технологій». Учасники семінару за круглим столом обговорили питання ефективного використання на уроках географії і в позаурочний час інформаційно – комунікаційних ресурсів, слухали виступ на тему «Пріоритетність компетентнісного, особистісно орієнтованого та діяльнісного підходів у змісті шкільної географічної освіти» (Пікнер Т. М.), побували на заочній оглядовій екскурсії кращими навчальними кабінетами географії міста Дубно, а також відвідали показовий урок географії у вчителя-методиста Олени Георгіївни Батан та позакласний захід, на якому поринули у мистецтво чаювання – у світ гармонії (у відносинах між людьми, гармонія людини і природи, гармонія чайного посуду та манери її використання), поваги (до всіх і кожного, що виходять з щирого почуття подяки за саме існування), чистоти (фізичної і духовної), спокою (той самий душевний спокій, який приходить з розумінням перших трьох принципів, заради якого чай і заварюється). Як підсумок, приємно відмітити, що навіть найдосвідченіші педагоги нашого району, такі, наприклад, як О. Г. Батан, ніколи не спиняються на досягнутому, розуміючи істину, що «якщо нема руху вперед, то неминуче починається відставання» (В. Сухомлинський).
Тетяна Пікнер, методист КУ РМК
Доступно для завантаження:
|