У Сварицевицькому НВК усе ЗДОРОВО!
(за результатами семінару-практикуму “Створення освітньо-виховного середовища для формування здоров`язбережувальних життєвих компетентностей школяра”)
Що є нашим головним надбанням?
Одні вважають, що це власний будинок, власна машина, або коштовності. Власна колекція прекрасних марок або рідкісних монет, або, може бути, власний пакет акцій.
Володіння всіма цими речами, звичайно ж, може поліпшити якість нашого життя. Але чи можна хоч одну з цих речей вважати своїм головним надбанням?
Це, безумовно, теж надбання. І кожне з них може допомогти нам визначити, хто ж ми такі.
Так, педагогічний колектив Сварицевицького НВК одним із найбільших своїх надбань вважає розробку і впровадження пізнавально-розвиваючих педагогічних технологій оздоровчої спрямованості на основі інтеграції трьох ключових напрямків: педагогічного, фізіологічного та психологічного. Під час якої якісне навчання, розвиток і виховання учнів відбувається без нанесення збитку їх здоров'ю .
“Як суконщики чистять тканину, вибиваючи її від пилу, так гімнастика очищає організм”,- стверджує очільник загальноосвітнього навчального закладу Олена Михайлівна Полюхович. “Не можна перетворювати спорт зі способу фізичного виховання дітей у спосіб боротьби за особистий успіх, не можна ділити дітей на здібних і нездар до спорту, не можна розпалювати нездоровий потяг навколо боротьби за гідність школи”.
Діти приходять до школи не просто вчитися, а вчитися добре. І дуже важливо з перших днів створити їм такі умови, щоб це бажання не згасло. 40-хвилинне сидіння за партою згубно діє на фізіологічний розвиток усіх школярів, приводить до порушення основних нервових процесів, зниження розумової та м’язової працездатності. Тому, розробляючи навчальний режим, педагоги Сварицевицького НВК особливу увагу приділяють чергуванню різних видів діяльності, активному відпочинку на уроках, де превалює статичне навантаження на учнів.
Так, окрім того, що в початковій школі ( в 1-му класі дві фізпаузи по 2 хв. кожна на 10-й та 20-й хвилинах уроку, а в 2-4 класах – по одній паузі на 20-й хв. уроку) обов’язковими є індивідуальні парти-конторки для роботи стоячи. У комп’ютерному класі парти облаштовані платформою з упором для ніг, всі елементи змонтовані на єдиному каркасі з можливістю зміни параметрів за висотою й кутом нахилу. До речі, слід наголосити, що дані парти батьки та вчителі роблять власноруч своїми силами та з підручного матеріалу.
Сколіотична деформація у дітей шкільного віку – одне з найбільш розповсюджених захворювань опорно-рухового апарату, яке має тенденцію до прогресування. Важкі викривлення хребта та грудної клітини впливають на розвиток симптомо-комплексу легенево-серцевої недостатності. Відтак, нагальною потребою сучасного суспільства є забезпечення дітей з фізичними вадами соціальним захистом, гарантування їм можливості бути повноцінними членами суспільства, реалізувати себе як особистість.
Саме з цією метою Сварицевицький навчально-виховний комплекс, один єдиний у районі, придбав профілактори Євмінова, що можуть успішно конкурувати з лікувальним плаванням, і допомагають в умовах села виконувати індивідуальне розвантаження дітям з початковими формами сколіозу і дефектами постави. Вчителі фізкультури (консультуючись із лікарями “Вертебрально-оздоровчого центру Євмінова”) розробили комплекс гімнастичних вправ, які спрямовані на створення м'язового корсета за допомогою зміцнення різних груп м'язів у стані розвантаження хребта.
Олена Михайлівна дуже любить загадувати одну з найдавніших і найвідоміших загадок - це загадка Сфінкса: що це за істота, у якої всього один голос, але яка пересувається спершу на чотирьох ногах, потім на двох, а ще пізніше - на трьох? І відразу дає відповідь : “Це людина, яка повзає на четвереньках в дитинстві, ходить на двох ногах, будучи дорослим, і, нарешті, спирається на палицю в старості”.
Ярмошевич С.М., методист Дубровицького РМК |