Серце віддане дітям
Учительська професія – це людинознавство, постійне проникнення в складний духовний світ людини, яке ніколи не припиняється. Прекрасна риса – повсякчас відкривати в людині нове, дивуватися новому, бачити людину в процесі її становлення – один з коренів, які живлять покликання до педагогічної праці. Я твердо переконаний, що цей корінь закладається в дитинстві, в отроцтві, закладається і в сім’ї, і в школі. Василь Сухомлинський
28 вересня 2013 року виповнюється 95 років від дня народження видатного українського педагога, вченого із світовим ім’ям, Героя Соціалістичної Праці Василя Олександровича Сухомлинського. Сухомлинський Василь Олександрович (1918-1970 рр.) в історії вітчизняної і світової педагогічної науки цілком заслужено займає визначне місце як видатний український педагог, гуманіст, мислитель. Народився В. О. Сухомлинський 28 вересня 1918 р. в с. Василівці Кіровоградської області. Початкову освіту здобув у Василівській семирічній школі, де був одним із кращих учнів. У 1934 р. він вступив на підготовчі курси при Кременчуцькому педагогічному інституті й незабаром став студентом факультету мови і літератури. Проте через хворобу був змушений залишити цей навчальний заклад і лише у 1936 р. продовжив навчання в Полтавському педагогічному інституті на заочному відділенні. У 1955 р. в Київському державному університеті ім. Т. Г. Шевченка успішно захистив кандидатську дисертацію на тему: "Директор школи – керівник навчально-виховної роботи". Творча спадщина Сухомлинського багатогранна і надзвичайно щедра. Василь Олександрович – автор понад 40 книг, 600 статей, 1200 казок та оповідок для дітей. Праці В. Сухомлинського друкувалися величезними тиражами, а його головна книга "Серце віддаю дітям" вийшла у світ 30 мовами. Особливою заслугою Василя Сухомлинського є те, що він одним із перших вітчизняних педагогів вдало об'єднав ідею всебічного розвитку особистості з ідеєю гармонійного розвитку суспільства. Він постійно наголошував, що навчально-виховний процес покликаний зберегти природу, що наділила кожного з нас: душею, духом, тілом. Педагог вважав, що перед кожною дитиною, навіть найважчою, вчитель повинен відкрити ті сфери, де вона зможе досягти своєї вершини, сформувати свою людську гідність, свою душу. Тому й створив "Азбуку моралі", котра вчила осягати суть добра і зла, честі й безчестя. Азбука стала засобом подолання емоційної необхідності відкривати здатність відчувати стан інших, вміння ставити себе на місце іншої людини. Держава високо оцінила заслуги педагога. Він був нагороджений орденами і медалями, йому було присвоєно звання Заслужений вчитель УРСР. У 1968 р. він був обраний членом-кореспондентом Академії педагогічних наук СРСР. Дубровицький районний методичний кабінет запрошує всіх бажаючих долучитись до участі у педагогічних читаннях з теми: «Духовні цінності у спадщині В.О.Сухомлинського», які відбудуться у грудні 2013 року. Цінуємо педагогічну спадщину Учителя та вічно пам’ятаємо ЙОГО!!!
Методист районного методичного кабінету Олена Катрук
|