Навчалися майбутні керівники
Наш час – час змін і перетворень у різних сферах життя, зокрема й в навчально-виховному процесі. Сучасний світ не стоїть на місці, і першими будуть ті, хто володіє знаннями. Жодна реформа не зможе змінити будь-що в системі освіти, якщо вчитель сам не зміниться, і тим самим не змінить підходи до організації навчально-виховного процесу. Школа отримала можливість самостійно обирати орієнтири і цільові установки власної діяльності. В умовах демократизації шкільного життя, переходу до громадсько-державної, фасилітативної моделі управління навчальними закладами, що зумовлено Національною стратегією розвитку освіти України, державними стандартами загальної середньої освіти, значно зросла роль колективних форм управління і в першу чергу - педагогічної ради.
Саме питанням організації роботи педагогічної ради як колегіального органу управління навчальним закладом – присвячено чергове заняття районної школи резерву керівних кадрів «Шанс», яке відбулося в районному методичному кабінеті 18 лютого 2014 року за участю директора Бережківської ЗОШ І – ІІІ ступенів Скумін М.М. Слухачі школи вивчили нормативні документи, що регулюють роботу педагогічної ради, опрацювали порядок підготовки та проведення педагогічної ради, організацію контролю за виконанням рішень, познайомилися з моделлю роботи педагогічної ради Бережківської ЗОШ. Цікавою була розмова щодо типів та форм проведення педагогічних рад, шляхів активізації педагогів щодо участі в роботі педрад. У процесі роботи учасники заняття розв’язували виробничі ситуації, аналізували зразки наказів, протоколів щодо роботи педагогічної ради, працювали над вирішенням завдань у групах ( І група – створити алгоритм організації контролю за рішенням педради; ІІ група – підготувати проект рішення педради за визначеною темою; ІІІ група – розробити порядок підготовки до педради), що дало можливість кожному учаснику заняття відчути себе керівником закладу на практиці. У ході заняття виникали дискусії щодо повноважень керівника навчального закладу в управлінському процесі, ролі профспілкових органів, шляхів створення інноваційного освітнього простору за умови недостатнього фінансування освітньої галузі. Начальне заняття з резервом кадрів стало ще однією сходинкою у підготовці професійного керівника, його становлення як майбутнього лідера педагогічного колективу.
|