"Дорожня карта” Сварицевицького освітнього округу- "щасливий учитель - щасливий учень” 21 березня 2014 року на базі Сварицевицького НВК "ЗОШ І-ІІІ ст. -ДНЗ” відбулася інструктивно-методична нарада з питань діяльності освітніх округів. Під час неформального спілкування колег (директорів Селецького, Лісівського НВК, Золотинської та Зеленської ЗОШ І-ІІ ст.) директор Сварицевицького опорного освітнього округу О. М. Полюхович зазначила, що: "Сучасний працівник освіти перш за все повинен продуктивно діяти в будь якій ситуації, реалізовувати власний творчий потенціал, створювати умови для особистого зростання. Він повинен стати зразком вільної та багатогранної особи для своїх вихованців”. Разом із тим зміст загальної середньої освіти є єдиним для міських і сільських шкіл в його інваріантній частині. Тому мотивацією до самореалізації в умовах села є освіта в шкільних округах, що являє собою переорієнтацію змісту навчання і виховання через допрофільну, профільну і загальнорозвиваючу освіту, яка вписується в контекст сільського способу життя. Першим кроком на шляху формування освітнього простору Сварицевицького територіального освітнього округу стало створення його моделі, що пов’язане з виявленням існуючих в окрузі проблем освіти, визначенням основних цілей, змісту, образу освітнього простору округу. Другий крок - ресурсне забезпечення моделі освітнього округу (розроблено нормативну базу діяльності). Також прийнято рішення здійснювати моделювання вище названого округу шляхом використання усталеного освітнього простору з мінімальним доповненням із врахуванням наявних можливостей. Щоб реалізувати вказаний механізм суб’єктами освітньго окуругу було досягнуто консенсусу: - внести зміни до статутів навчальних закладів, що входять до освітнього округу; - створити сітку різних освітніх програм округу та додаткових освітніх послуг; - визначити організаційно-педагогічні, фінансові та ресурсні умови, що необхідні для реалізації освітніх програм. Але основною фігурою організації роботи освітнього округу є директор опорної школи, різко змінюється його статус, зростають вимоги до кваліфікації, управлінського мислення. Йому необхідно по-новому вирішувати питання добору і підготовки педагогічних кадрів, що не вкладається в традиційну систему освіти. |