Понеділок, 29.04.2024, 18:14
Вітаю Вас Гість | RSS

Категорії розділу
Методичні рекомендації на 2010-2011 навчальний рік [0]
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення базових дисциплін у 2010/2011 навчальному році
ЗНО-2010 підсумки та перспективи [0]
ЗНО-2010 підсумки та перспективи
Навчальні програми для старшої школи [1]
Навчальні програми для старшої школи з українською мовою навчання
Навчальні посібники та література [1]
Електронні копії навчальних посібників
Дошкілля [25]
матеріали, що стосуються питань виховання та навчання дітей дошкільного віку
Освіта України [30]
Інформаційні повідомлення, новини, інтерв'ю
Вчительські новини [54]
Вчительські новини, новини про роботу методоб'єднань, семінари-практикуми, наради, тощо...
Конкурси та олімпіади [27]
ДПА [1]
Державна підсумкова атестація у загальноосвітніх навчальних закладах
Вступ 2011 [0]
Вступна кампанія 2011
Програми для курсів за вибором та факультативів [1]
ЗНО-2012 [0]
Підсумкові накази відділу освіти [7]
Підсумкові накази відділу освіти Дубровицької РДА
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2014 » Лютий » 13 » До уваги Батьків
12:28
До уваги Батьків
«Без знання душі дитини, особливостей її мислення, сприйняття навколишнього світу -
 слова про чуйність залишаються пустим звуком;
 без знання душі дитини - немає педагогічної культури…»
 В. О. Сухомлинський 

До уваги Батьків 

   Виховує все: люди, речі, явища, але на першому місці батьки й педагоги. Учити жити — це значить передавати із серця в серце моральні багатства. І передає ці багатства той, хто з колиски пестить дитину, хто дбайливою рукою підтримує її перший крок, хто веде її за руку першою стежинкою життя. Це мати, батько, вчитель. Виховання починається із дня народження. Перше, із чого дитина починає пізнавати світ, — це ласкава материнська усмішка, тиха колискова пісня, добрі очі, лагідні обійми. З усього цього складається перше уявлення про добро і зло. У сімейному вихованні вирішальну роль відіграє морально-етичне обличчя батьків. Могутньою виховною та облагороджуючою силою для дітей сім'я стає тільки тоді, коли батько і мати бачать високу мету свого життя, живуть в ім'я високих цілей, що збільшують їх в очах дитини. Турбота батька і матері про здорову сім'ю. Справжня мудрість вихователя — батька, матері — в умінні дати дитині щастя дитинства — це спокійне домашнє вогнище. Сім'я — це первинний колектив українського суспільства. Чи почуває дитина, що блага її життя — наслідок великої праці батьків, турботи люблячих її людей? Адже без них, без їхньої праці і турботи вона просто не могла б існувати. Тут криється велика небезпека — виростити людину егоїстичну, яка вважає, що головне — її особисті потреби, а все інше — другорядне. Я бачу лише один шлях: учити дитину робити добро для нас, батьків, вихователів; учити дітей розуміти й переживати всім серцем, що вона живе серед людей і що найглибша людська радість — жити заради когось. Готових рецептів сімейного виховання немає.Є люди, здатні тільки родити, але не здатні по-справжньому народжувати. Повнокровна й гармонійна особистість народжується материнською і батьківською мудрістю. Народження людини — велике і важке діяння, щаслива і складна праця, яка називається вихованням. Щоб виховати дитину, слід дотримуватися правил у реалізації своїх сімейно-побутових педагогічних функцій. Основні з них такі:
 • Встановлювати і дотримуватись загальноприйнятих норм поведінки, чіткого режиму життя (праці, навчання, дозвілля, відпочинку), практикувати визначення кожному членові сім'ї його обов'язків, контролювати їх виконання, спільно з дітьми аналізувати стан життя родини, її перспективи, внутрішньосімейні плани тощо.
• Постійно тримати в полі зору шкільне життя дитини, цікавитись її успіхами, проблемами, труднощами, інтересами, запитами, прагненнями і способами їх задоволення. 
• Знати товаришів своєї дитини, зони її неформального спілкування, сповідувані нею ідеали, пріоритетні життєві орієнтири. 
• Виховувати у дітей відповідальне, ціннісне ставлення до свого здоров'я, розуміння обов'язку допомагати в майбутньому своїм пристарілим батькам і родичам, дітям, усім нужденним людям, утримувати свою сім'ю.
 • Компетентно й педагогічно грамотно обговорювати з дітьми проблеми асоціального змісту життя окремих людей (наркомани, алкоголіки), перша інформація повинна надійти від батьків, а не від компанії. 
• Обмежувати доступ дітей до інформації, що популяризує проституцію, наркоманію. 
• Розвивати і заохочувати самостійність у дітей, уміння відстоювати свою позицію. 
• Підтримувати постійний зв'язок зі школою. 
• Знати і вміти пояснити основні прикмети чи зовнішні ознаки вживання дітьми наркотиків, токсичних речовин. 
• Бути готовими до прийняття певних «дисциплінарних» рішень щодо обмеження непродуктивного» часу життя дитини і контактування її з «підозрілими» товаришами. 
Психолого-педагогічні консультації для батьків 
Сім'я для дитини — перший і найважливіший соціально-педагогічний інститут. Сім'я закладає систему відносин дитини з близькими дорослими, особливості спілкування, способи та форми спільної діяльності сімейні цінності й орієнтири. Більшість звертань до педагога і психолога пов'язані із проблемам, що виникають у процесі виховання. Звичайно, не завжди ці озвучувані проблеми відбивають справжній стан дитини в сім'ї і навіть зміст звернення за консультацією.
 Запити батьків, що потребують консультацій фахівця, мають кілька основних напрямків. 
Перше — проблеми, пов'язані з вихованням дітей. 
Друге — проблеми, зумовлені труднощами в розвитку та навчай дітей. 
Третє — інтерес батьків до наявних у дітей здібностей; до особливостей підліткового віку. Велика група проблем обумовлена необхідністю прийняття сім'єю рішення про подальші перспективи розвитку дитини про її професійне самовизначення. 
Четверте — особистісні проблеми дітей і підлітків, міжособистісну взаємодію в сім'ї та найближчому оточенні. Консультація для батьків агресивних дітей 
При взаємодії з агресивною дитиною: 
приймайте дитину такою, яка вона є;
 • висувайте до дитини свої вимоги, враховуйте не свої бажання, а її можливості; 
• розширюйте кругозір дитини; 
• включайте дитину до спільної діяльності, підкреслюючи її значимісти у виконуваній справі; 
• ігноруйте легкі прояви агресивності, не фіксуйте на них увагу оточуючих. 
• Боротися з агресивністю потрібно терпінням. Це найбільша чеснота яка тільки може бути в батьків і вчителів. Поясненням. Підкажіть дитині, чим цікавим вона може зайнятися! Заохоченням. Якщо ви хвалите свого вихованця за гарне поводження то це розбудить у ньому бажання ще раз почути цю похвалу.
 Консультація для батьків, діти яких відчувають страхи Якшо дитина відчуває страхи: 
• триймайте дитину такою, яка вона є, даючи їй можливість змінитися; 
• розвивайте в дитині позитивні емоції, частіше даруйте їй свій час і увагу; 
• з розумінням ставтеся до переживань і страхів дитини, не висміюйте їх і не намагайтеся рішучими методами викорінити цей страх;
 • заздалегідь програвайте з дитиною ситуацію, що викликає страх. Консультація для батьків, діти яких схильні до брехні 
Якщо дитина бреше, додержуйтеся таких правил: 
• частіше хваліть дитину, заохочуйте її за гарні вчинки; 
• якщо ви впевнені, що дитина бреше, постарайтеся викликати її на відвертість, з'ясувати причину неправди; 
• знайшовши можливу причину неправди, постарайтеся делікатно усунути її так, щоб розв'язати цю» проблему; 
• не карайте дитину, якщо вона сама зізнається в неправді, дасть оцінку власному вчинку. 
Консультація для батьків щодо спілкування з дітьми,які мають емоційні труднощі
 Емоції виникають у процесі взаємодії з навколишнім світом. Необхідно навчити дитину адекватно реагувати на певні ситуації та явища зовнішнього середовища. Не існує поганих і хороших емоідій і дорослий у взаємодії з дити¬ною повинен постійно звертатись, до доступних їй рівнів організації емоційної сфери. Почуття дитини не можна оцінювати, не слід вимагати, щоб вона не переживала те, що вона переживає. Як правило, бурхливі афективні реакції — це результат тривалого стримування емоцій. Потрібно навчити дитину усвідомліювати свої почуття, емоції, виявля¬ти їх у культурних формах, спонукати до розмови про свої почуття. Не слід вчити дитину пригнічувати власні емоції. Завдання дорослих полягає в тому, щоб навчити правильно спрямовувати, виявляти свої почуття. Не слід у процесі занять з «важкими» дітьми намагатися цілком ізо¬лювати дитину від негативних переживань. Це неможливо зробити в повсякденному житті, і штучне створення «тепличних умов» тільки тимчасово вирішує проблему. 
Як спілкуватися з дитиною 
• Спілкування на рівних. Рівень очей.
 • Попросити дитину вас чому-небудь навчити.
 • Запитувати в дітей поради. 
• Цікавитися планами дитини та їх враховувати. 
• Запитувати в дитини дозволу і стукатися до неї в кімнату. 
• Просити допомоги в чому-небудь. Після цього не критикувати.
 • Давати посильні доручення.
 • Схвалення взагалі (у цілому).
• Підтримка у важкій ситуації (навести приклад із власного життя знайти три позитивних моменти — оптимістичний погляд на життя).
 • Не сюсюкати з дитиною. Розмовляти як з дорослим. 
• Зустрічати як кращого друга і проводжати. 
• Якщо ви не праві, просіть вибачення. 
• Дозволяйте дитині виражати свої почуття і діліться своїми. 
• Дозволяйте робити дітям помилки і зустрічатися з їхніми наслідками (негативний досвід — це теж досвід). 
• 100 %-ва увага мінімум 15 хвилин щодня. 
• Концентруйте увагу не на помилці, а на тому, як вийти зі складної ситуації.
 • Тілесний контакт 2—3 рази на день мінімум. «Як почути свою дитину» (що батьки не повинні робити)
 • Накази, команди, що заперечують почуття. (Дитина плаче, розбила коліно, дорослі: «Припини плакати!» — образа в дитини гарантована.) • Попередження, застереження, погрози. («Якщо ти ще раз упадеш у цю калюжу...».) 
• Моралі, проповіді («Учитися — це твій обов'язок» і т. д. Такі моралі викликають нудьгу, а потім і агресію).
 • Поради і готові рішення («Я б на твоєму місці...»). Такі поради дра-тують дитину.
 • Докази, нотації та висновки («У твоєму віці треба б знати...»). Нотації приводять до бажання боротьби і помсти. 
• Критика, догани, обвинувачення («Усе через тебе...») приводять до уникання невдачі, низької самооцінки. 
• Оціночна похвала (не хвалити, а говорити: «Я вважаю тебе...», «Мені подобається...»).
• Обзивання і висміювання (навіть жартівливі). 
• Здогади та інтерпретація. 
• Випитування та розслідування. 
• Співчуття на словах, чутки. 
• Віджартування, відхід від розмови. 
«Що треба пам'ятати батькам дитини, яка зростає» 
Дитина формується під впливом того оточення, в якому зростає. 
Дитина, що зростає в оточенні критики, навчається засуджувати. 
Дитина, що зростає в оточенні ворожості, стане агресивною. 
Дитина, що зростає в страху, буде всього боятися. 
Дитина, що зростає в оточенні жалості, навчиться співчувати самій собі.
 Дитина, що зростає в оточенні глузувань, стане сором'язливою і боязкою. 
Дитина, що зростає в атмосфері заздрості, заздритиме. 
Дитина, що зростає в оточенні заохочення, навчиться бути впевненою у собі. 
Дитина, що зростає в атмосфері терпимості, навчиться бути терплячою. 
Дитина, що зростає в атмосфері любові, навчиться любити.
 Дитина, що зростає в оточенні схвалення, навчиться подобатися самій собі.
 Дитина, що зростає в атмосфері визнання, навчиться бути цілеспрямованою.
 Дитина, що зростає в атмосфері великодушності, буде щедрою. 
Дитина, що зростає в оточенні чесності та справедливості, навчиться бути правдивою і справедливою.

   Матеріал опублікований за згодою інтернет ресурсу http://vytivnychok.ucoz.ua
Категорія: Освіта України | Переглядів: 541 | Додав: romachkin | Теги: батьки, виховання, поради | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Лютий 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728

Copyright MyCorp © 2024
Сайт створено у системі uCoz