Неділя, 22.10.2017, 10:19
Вітаю Вас Гість | RSS

Категорії розділу
Методичні рекомендації на 2010-2011 навчальний рік [0]
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення базових дисциплін у 2010/2011 навчальному році
ЗНО-2010 підсумки та перспективи [0]
ЗНО-2010 підсумки та перспективи
Навчальні програми для старшої школи [1]
Навчальні програми для старшої школи з українською мовою навчання
Навчальні посібники та література [1]
Електронні копії навчальних посібників
Дошкілля [25]
матеріали, що стосуються питань виховання та навчання дітей дошкільного віку
Освіта України [30]
Інформаційні повідомлення, новини, інтерв'ю
Вчительські новини [54]
Вчительські новини, новини про роботу методоб'єднань, семінари-практикуми, наради, тощо...
Конкурси та олімпіади [27]
ДПА [1]
Державна підсумкова атестація у загальноосвітніх навчальних закладах
Вступ 2011 [0]
Вступна кампанія 2011
Програми для курсів за вибором та факультативів [1]
ЗНО-2012 [0]
Підсумкові накази відділу освіти [7]
Підсумкові накази відділу освіти Дубровицької РДА
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2014 » Вересень » 30 » Вихователі груп раннього віку діляться досвідом
17:21
Вихователі груп раннього віку діляться досвідом

Вихователі груп раннього віку діляться досвідом


   Сьогодні педагоги дошкільних навчальних закладів обирають програми виховання і навчання дітей дошкільного віку, які реалізують особистісно-орієнтовану модель дошкільної освіти, заявлену Базовим Компонентом.
   Ранній вік посідає особливе місце в розвитку дитини. За перші три роки малюк проходить величезний шлях у своєму розвитку: оволодіває прямоходінням, діями з предметами, мовленням, набуває певної фізичної самостійності й намагається її відстоювати.

     

   Дотепер суть педагогічної роботи з малюками полягала в озброєнні їх знаннями, вміннями та навичками, що знадобляться їм у майбутньому. У межах же особистісно-орієнтованого  підходу зміст навчання осмислюється інакше: гуманістична педагогіка розглядає дитину в сукупності всіх її проявів, у тому числі й вікових, статевих. 
   Тому організація дитячої життєдіяльності в групах раннього віку – одна із актуальних проблем сьогодення, спрямована на забезпечення адекватності навчально-виховного процесу в ДНЗ.
   26 вересня в Дубровицькому РМК відбувся епізодичний семінар вихователів груп раннього віку з теми: «Сучасні тенденції організації та планування навчально-виховного процесу в групі раннього віку».
   Жакун О.М., психолог Дубровицького ДНЗ №1 познайомила присутніх з психологічною характеристикою дітей 3 року життя, проблемою адаптації дітей раннього дошкільного віку до умов ДНЗ. Проведене тестування сприяло закріпленню теоретичного матеріалу. 
   Мосійчук О.М.,вихователь Дубровицького ДНЗ №4 поділилася досвідом роботи щодо організації та проведення освітньої роботи з дітьми раннього віку.
   Павловець Т.Т., вихователь Дубровицького ДНЗ №5 познайомила присутніх з досвідом облаштування розвивального середовища в групі раннього віку.
   Хозєєва-Стрибулевич М.В., вихователь Дубровицького ДНЗ №1 розповіла про особливості планування роботи в групах раннього віку, познайомила присутніх з програмно-методичним забезпеченням освітньо-виховного процесу.

     


   На активізації взаємодії дошкільного навчального закладу і сім’ї наголосила Катрук О.С., методист РМК, зазначивши, що завдяки тісній співпраці з батьками та іншими старшими членами родин навколо дітей створюється атмосфера довіри, взаєморозуміння, підтримки, єдиних вимог - по-справжньому розвивальне та виховне найближче соціальне се¬редовище.
   Педагоги переглянули відеозапис організації роботи з батьками в Дубровицькому ДНЗ№4 вихователями Скибан А.Г., Ольховик Н.Г., відмітили що використання нетрадиційних форм роботи сьогодні є більш дієвим та актуальним.
   Слухачі семінару переконалися, що період раннього дитинства є визначальним у становленні фізично та психічно здорової особистості. Здобуття якісної освіти залежить від фундаменту, який закладається у перші роки життя людини. Тому  важливими є організація та проведення педагогами своєчасної освітньої роботи з наймолодшими дітьми.  

 

Методичні рекомендації вихователям груп раннього віку

Епізодичний семінар 26.09.2014р.

1. Забезпечувати фізичний, психічний і соціальний розвиток дітей  раннього віку (від 1 до 3 років), їх безболісну адаптацію до змінних умов життя та успішне входження у соціальне середовище.

2. Створити у дошкільному навчальному закладі предметно-розвивальний простір, який має відповідати принципам безпечності, дитячої активності, динамічності та універсальності, раціональності й збалансованості у наповненні різних його складових,  комфортності. Наповнення предметно-розвивального простору має сприяти сенсорно-пізнавальному розвитку маленьких вихованців, формуванню в них практичних навичок життя та самообслуговування, спілкування, а також  оптимізації дитячої рухової активності.

3.Використовувати широкий спектр засобів освітнього впливу (різні види ігор, художня література, природа, фізичні вправи, образотворче, музичне мистецтво тощо) в процесі провідної (предметної) та інших специфічних для раннього віку видів діяльності (емоційне спілкування, ігрова, рухова, пізнавальна, мовленнєва, образотворча, музична діяльність тощо). Не менш важливою для розкриття внутрішнього потенціалу кожної дитини є вільна самостійна діяльність, під час якої малюк отримує можливість повправлятися у діях з предметами та перевірити власні сили.

4.Основною формою організації навчально-пізнавальної діяльності дітей раннього віку є ігри-заняття фізичного, сенсорно-пізнавального (розвиток сенсорики, предметної діяльності, ознайомлення з природним та предметним довкіллям), мовленнєвого (розвиток мовлення, ознайомлення з художньою літературою), художньо-естетичного (музична, образотворча діяльність) спрямування. Зважаючи на те, що в групах раннього віку (друга група раннього віку, перша молодша група) виховуються діти зі значною різницею у віці та розвитку, за формою організації найдоцільнішими для них є індивідуальні, індивідуально-підгрупові (2-3 дитини) та підгрупові (8-10 дітей) ігри-заняття. Педагогу важливо вміти розподіляти час у діяльності дітей різних підгруп, забезпечуючи при цьому дотримання індивідуального та диференційованого підходів.

5.Орієнтовна тривалість ігор-занять визначається віковими та індивідуальними особливостями розвитку дітей. Так, тривалість ігор-занять з дітьми віком до 1,5 року не повинна перевищувати 8–10 хвилин, від 1,5 до 2 років — 10 хвилин, від 2 до 3 років — 15 хвилин. Ігри-заняття з дітьми раннього віку доцільно проводити протягом дня. Їх тематика за необхідності повторюється, закріплення набутих знань та вмінь здійснюється в різних видах повсякденної життєдіяльності дітей.

6.Особливої уваги з боку педагогічних колективів потребує питання забезпечення успішної адаптації дітей раннього віку до нових умов життя в дошкільному навчальному закладі.  Ефективність його розв’язання залежить від налагодженості тісної взаємодії між педагогами і батьками. Просвітницька робота з сім’ями вихованців може проводитись у різних формах співпраці з ними (батьківські збори, семінари, бесіди, «дні відкритих дверей», перегляд фрагментів освітньої роботи, інформаційні стенди, тематичні папки-пересувки, газети дитячого садка, «скриньки запитань та звернень», школи  турботливих мам і татусів, електронні бібліотеки, онлайн-консультації, онлайн-екскурсії, вебінари тощо) і має передбачати ознайомлення батьків із віковими особливостями психолого-фізіологічного розвитку дітей раннього віку та специфікою освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі.

7.З метою уникнення труднощів у перші тижні адаптаційного періоду педагогам варто приділяти належну увагу створенню комфортних, наближених до звичних для дитини умов життя. Зокрема, необхідно передбачити розміщення у предметно-розвивальному просторі групової кімнати знайомих дитині «домашніх» іграшок або предметів побуту, дозволити їй відвідувати дитячий садок за індивідуальним розпорядком дня (лише на кілька годин), терпляче ставитися до її потреб та інтересів, підтримувати у неї позитивний, емоційний стан, прагнення до самостійності, радіти її успіхам.

8.Особливого значення у цей період набуває зміна стилю спілкування дорослого з дитиною від ситуативно-особистісного, коли домінують емоції, використовуються пестливі слова, звертання, до ситуативно-ділового, більш стриманого, коли дорослий стає співучасником предметної діяльності дитини.

Категорія: Дошкілля | Переглядів: 2011 | Додав: romachkin | Теги: вихователі, ранній вік, ДНЗ, Катрук | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Copyright MyCorp © 2017
Сайт створено у системі uCoz