Субота, 20.04.2024, 13:56
Вітаю Вас Гість | RSS

Категорії розділу
Методичні рекомендації на 2010-2011 навчальний рік [0]
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення базових дисциплін у 2010/2011 навчальному році
ЗНО-2010 підсумки та перспективи [0]
ЗНО-2010 підсумки та перспективи
Навчальні програми для старшої школи [1]
Навчальні програми для старшої школи з українською мовою навчання
Навчальні посібники та література [1]
Електронні копії навчальних посібників
Дошкілля [25]
матеріали, що стосуються питань виховання та навчання дітей дошкільного віку
Освіта України [30]
Інформаційні повідомлення, новини, інтерв'ю
Вчительські новини [54]
Вчительські новини, новини про роботу методоб'єднань, семінари-практикуми, наради, тощо...
Конкурси та олімпіади [27]
ДПА [1]
Державна підсумкова атестація у загальноосвітніх навчальних закладах
Вступ 2011 [0]
Вступна кампанія 2011
Програми для курсів за вибором та факультативів [1]
ЗНО-2012 [0]
Підсумкові накази відділу освіти [7]
Підсумкові накази відділу освіти Дубровицької РДА
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2014 » Грудень » 8 » Обдаровані діти: виявлення, навчання, розвиток
17:53
Обдаровані діти: виявлення, навчання, розвиток

Тисячі геніїв живуть та вмирають 
невідомими – або не пізнаними іншими, 
або не пізнаними самими собою.

Марк Твен 

   Найбільших успіхів у будь-якій сфері діяльності досягають держави, які мають високий інтелектуальний та творчий потенціал нації. Відомо також, що майбутнє людської цивілізації залежить від реалізації обдарованості людей. Саме тому одним з основних завдань системи національної освіти суверенної України є формування творчо активної, всебічно розвиненої Особистості.  
   04 грудня 2014 року на базі Дубровицького методичного кабінету відбувся семінар-практикум для вчителів, які координують роботу з обдарованими дітьми на тему «Обдаровані діти: виявлення, навчання, розвиток».
   У ході семінару-практикуму  були розглянуті такі питання:
•    Соціально-психологічні проблеми дитячої обдарованості;
•    своєчасно виявлення та підтримка обдаровоної Особистості – шлях до її самореалізації та саморозвитку;
•    школа лідерів, як важливий аспект розвитку обдарованої дитини;
•    роль позакласної роботи у розвитку творчих здібностей дітей.
   У ході засідання своїм досвідом роботи поділились вчителі та учні  Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1.
   Практичним психологом докладно  висвітлено основні види діяльності у роботі з обдарованими дітьми, а саме: (діагностика – психологічне обстеження учнів, корекція та розвиток, реабілітація, профілактика, проектування змісту і напрямів індивідуального розвитку вихованців).
   Заступником з виховної роботи висвітлено цілі та завдання роботи з обдарованими учнями. Незабутнє враження у колег залишив перегляд уривку з «Лісової пісні», у виконанні вихованців драматичного гуртка Дубровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1.
   Проведено фрагмент тренінгового заняття з ізотерапії «Пізнання внутрішнього світу обдарованої дитини».
   Завдання педагога – створити таке поле добра й любові, щоб кожна  дитина довірливо ставилася до вчителя. Лише за таких умов відбудеться реалізація природних нахилів і здібностей учнів. Дар розкривати чарівну квітку обдарованості школяра дається не кожному, а лише тому, хто справді любить дітей і вміє прокласти стежку до їхнього розуму та серця.


 

Рекомендації  педагогам у роботі з обдарованими дітьми
1.     Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня, не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.
2.     Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.
3.     Учитель не повинен робити з обдарованої дитини „вундеркінда”. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність – зловмисне природне приниження унікальних здібностей і навіть сарказм з боку вчителя звичайно недопустимі.
4.     Учителеві слід пам’ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.

 

Якості, якими має володіти учитель для роботи з обдарованими дітьми: 
1.     Бути доброзичливим і чуйним.
2.     Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси.
3.     Мати високий рівень інтелектуального розвитку.
4.     Мати широке коло інтересів.
5.     Бути готовим до виконання різноманітних обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованої дитини.
6.     Мати педагогічну і спеціальну освіту.
7.     Мати живий та активний характер. 
8.     Володіти почуттям гумору.
9.     Виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду своїх поглядів і до постійного самовдосконалення.
10.     Мати творчий, можливо, нетрадиційний особистий світогляд.
11.     Бути цілеспрямованим і наполегливим.
12.     Володіти емоційною стабільністю.
13.     Уміти переконувати.
14.      Мати схильність до самоаналізу.

М І Ф И, 
що «сприяють» виникненню синдрому професійного вигорання у педагогів:
(за Гербертом Ґрінберґом)

МІФ ПРО СПОКІЙ – вчитель у будь-якій ситуації повинен поводитися спокійно, врівноважено.
МІФ ПРО СТРИМАНІСТЬ – вчитель завжди повинен бути стриманим, тримати дистанцію.
МІФ ПРО ЛЮБОВ ДО ВСІХ УЧНІВ – вчитель повинен виявляти однаково рівне (позитивне) ставлення до всіх учнів у класі.
МІФ ПРО НЕОБХІДНІСТЬ ПРИХОВУВАТИ ПОЧУТТЯ – учитель повинен приховувати свої істинні почуття від учнів та колег.


Категорія: Освіта України | Переглядів: 857 | Додав: romachkin | Теги: семінар, обдаровані діти | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Copyright MyCorp © 2024
Сайт створено у системі uCoz